VinterVår


Det är ju så skönt att våren äntligen kom, men snart så försvann den och det vart kallare igen. Men det är ju faktiskt bara april och det brukar ju alltid bli ett bakslag, förstår inte varför folk aldrig slutar att förvånas. It´s the same shit every year deal with it or move! För er som inte fattat det än, Sverige har FYRA årstider inte bara två med antingen kallt eller varmt väder!

Tiden går så fort, för ett par dagar sedan blev Saga 5månader, hon sitter halvbra på egen hand, hon har börjat med lite provsmak, det finns lite sovrutiner och snart kommer säkert hennes fösta tänder som ett brev på posten. Det är ta mej fan inte klokt, men jag gillar att tiden går fort. Jag är ingen småbarnsförälder, jag gillar när barn blir äldre så man kan tala eller i alla fall göra sig förstådd på nåt sätt. Det här med att gissa vad barnet vill hela tiden är jobbigt och inte minst påfrestande, jag tycker att jag hade ett bra tålamod innan jag fick barn men nu är det dubbelt så bra. =) Tålamod är något som man bör ha väldigt gott om! Men det är också väldigt roligt att ha en liten bäbis, då när man faktiskt lyckas få henne att sova eller att skratta högt, då får man betalt för allt man gör, det är så underbart med en nöjd bäbis! Att bli förälder är det svåraste men också det bästa som finns! Jag ska inte säga för mycket för man vet ju aldrig om jag får äta upp de eller inte, men jag är väldigt nöjd med ett barn, som det känns nu!

I veckan kommer min bror hit med lite utemöbler som ska renoveras, slipas och målas lite. Det ska tydligen plockas påskris också, Richard önskar gula fjädrar men som alla vet så gillar jag vitt och det är jag som bestämmer =) Jag gillar inte att pynta för mycket men ett ris kan han få karln och lite tulpaner blir nog med påskpynt kan jag tycka! Måndagen bjuder som vanligt på träning, onsdag blir det fika hemma hos Jannicke och Dante. Fredag ska vi hem till mamma på lite påskmiddag, lördag blir det 1årskalas för Natashas son Gabriel och på Söndag ska vi kanske till Sturefors oc träffa Anna, Christian och lilla söta Stina! Hoppas på lite sol i veckan, varmt vet jag att det inte ska bli men lite sol skadar inte på mitt blekansikte.

Nä nu blir det ett varv på Sims och ska jag borsta tänderna och krypa till kojs.

Åt massa mat idag, blev sjukt mätt, är mätt fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0