Äntligen

Äntligen somnade barnet.....tror jag! Man kan aldrig vara riktigt säker, Saga brukar somna någorlunda tidigt typ runt kl 22-23 men i kväll var vi tillbaka i de gamla banorna igen. Så fort hon somnat i famnen och hon ska läggas i sängen vaknar hon och illskriker! I 3 timmar typ har hon nu hållit på så, jag blir knäpp! Jag förstår att vissa föräldrar hamnar på psyk för de är så in i bomben frustrerande och utmattande med ett barn som skriker en längre stund och man kan inget göra för att hjälpa till förrutom att trösta.
Det var tänkt att jag skulle blogga om min dag ute hos Anna och Stina i Sturefors innan jag gick och la mig ikväll men jag vart så nedrans trött nu att jag orkar inte! Men jag bjuder på några bilder från dagen iaf...och en bild säger ju mer än tusen ord så det blir ju bra :)
Btw så började dagen med att Saga bajsade ner sig själv och våran säng och sin nya pyjamas, underbart!
Nu ska jag sova, ny dag och nya utmaningar i morgon tsm med min älskade unge! ^

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description

Våra underbara vänner Anna och dotter Stina aka Sagas syssling och Richards mamma är det på bilderna! :)

Kram S

Kommentarer
Postat av: Joanna

Hej fina Sandra!



Vad söt hon är lilla Saga! Det gjorde ni bra!



Asså vad gäller sovrutiner, det är inte alltid det lättaste. Det som funkar för den ena funkar inte för den andra. Barn är olika. Nellie sov som en gris, från kväll till morgon. Simon ville helst sova endast på dagarna fram till han var 5... Lisa vill absolut aldrig vara själv. Inte på dagarna eller på kvällarna/nätterna. Hon sover som klistrad intill mig hela nätterna. Hon sover, jag sover. Vi är utvilade och mår bra. Det funkar för oss. visst sexlivet kanske inte blir optimalt, men vadå vi har ju tvättstuga ;).



Man lyssnar på så många råd att man blir fel i huvudet. Alla har ju olika behov. Jag vill ha min bebis i sängen, för snart är bebisen 10 (som min stora) och vill inte sova i din säng längre.

Men under kvällarna kan det ju faktiskt vara skönt att ha lite vuxentid ibland. Lisa går inte heller att lägga i sin säng. Hon gråter så hon håller på att kvävas. Nu ammar jag henne i soffan vid 19.30. Då blir hon trött och groggy. Sen bäddar jag åt henne på soffan och där får hon ligga och gnöla een stund tills hon somnar. Bruka ta sådär 10 min. Sen sover hon som en gris. Oftast kan vi bära upp henne sen, annars får hon ligga kvar, beroende på vad vi känner för. Ett system som passar oss, men kanske inte någon annan. Men som sagt, nöjd bebis och nöjda föräldrar. :)

KRAM

2012-02-04 @ 15:41:17
URL: http://joannachristensen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0