Fullt ös medvetslös!

Idag har dagen gått i ett, vi har tvättat bilen hos Linnea på Preem! Jag har handlat med min pappa, rivit ett skjul tillsammans med min svärmor (vill man ha nåt gjort får man göra de själv eller fråga en kvinna, som hon sa!) sen "stal" jag en pion ifrån förra grannens land och satte i mitt land istället ;) sen målade jag mitt underbara skåp en tredje gång! Och det var nog inte sista strykningen heller för den delen, det blir gult i färgen hela tiden (trädet blöder) men jag hoppas på att de ska försvinna efter ett häng lager med oljefärg! Sjukt fint kommer de bli i alla fall, kommer en bild när de är klart! Idag har vi även lyckats få Saga att äta lite gröt ist för välling men vi fick blanda i lite göddig fruktpure, nöjd var hon iaf :) då är även jag nöjd! Självklart har jag och svärmor pimplat x antal koppar kaffe aka de bruna guldet såklart!

Skön dag trotts stormbyar, regn och viss sol om vart annat! Nu ska jag bada barnet och sen kallar sängen, det blir en lång dag i morgon med kalas i lkpg, min syster Linda fyller 23år då :)

XOXO


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ett litet tips ang byrån. Innan du målar med vitt kör med schellack el kvistlack, då blöder inte trät igenom.

Tror att du kan stryka på det fast du redan målat vitt. :)

2012-05-06 @ 10:55:10
URL: http://fiestadfogdegard.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ah jag har gjort de på ett par andra möbler, blir nog en omgång kvistlack! Tack för tipset! :) Målar du också om gamla möbler?

2012-05-06 @ 14:31:51
Postat av: Anonym

Ja d gör jag och jag har testat mig fram lite. Vissa gamla möbler ska man heller inte slipa för mkt på för då blöder de ännu mer...

Visst är det kul o resultaten blir ofta så bra :)

2012-05-07 @ 08:55:25
Postat av: Sandra

Bor du här i närheten? Ja det är underbart när de väl lyckas med möblerna, efter jag är klar med skåpet så ska jag köra ett varv med kvistlack på ett par karmstolar, ska även klä om sitsen :) kul pyssel när man är mammaledig :)

2012-05-07 @ 09:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0